În
ultimii ani, tot mai mulţi români petrec ore în şir pe internet
dorindu-și să fie vedete. De aceea, intră în direct și recurg la
metode inedite sperând să adune cât mai mulţi urmăritori. Mulţi
internauţi ajung chiar să doarmă live,
în timp ce alţi utilizatori le oferă cadouri virtuale transformate
în bani reali.
Rețele de socializare SURSĂ Arhiva Adevărul
Românii au început să-și dorească tot mai mult să fie mici vedete pe rețelele de socializare. Astfel, cei care aleg să intre în direct caută să aibă conținut inedit, prin care să atragă tot mai mulți urmăritori, dar și donații, sub formă de cadouri virtuale, din partea acestora. Mai nou,
unii internauți aleg să adoarmă în direct, iar aceste videoclipuri ajung să aibă sute de urmăritori.
Creatorii de conținut așteaptă să fie treziți de sunetele cadourilor
Cei care
distribuie acest tip de conținut în mediul online așpteată, practic, să fie
treziți de sunetul cadourilor virtuale oferite de către urmăritori. Acest
lucru, făcut pe termen lung, poate avea efecte nocive asupra organismului,
susțin cadrele medicale.
,,Calitatea somnului poate fi destul de mult
influențată, mai ales în faza de somn profund, când avem parte de somnul
odihnitor. Dacă prima fază a somnului este mai superficială și suntem distrași
de anumite lucruri din exteriori, ulterior, acești factori își pot pune
amprenta asupra calității vieții, în etapa de somn profund“, a
precizat dr. Ovidiu Alexinschi, medic primar psihiatru în cadrul Institutului
de Psihiatrie Socola.
,,Unii o fac pentru bani, alții pentru a atrage atenția”
Conform
psihiatrilor, există mai multe motive pentru ca românii recurg la astfel de
gesturi. Chiar dacă pare că, de cele mai multe ori, aceștia încearcă să obțină
sume de bani în urma videoclipurilor live, medicii susțin că unii dintre
utilizatori își doresc doar să atragă atenția și să devină imagini cunoscute în
mediul online.
,,Așa cum spuneam, somnul poate fi afectat,
depinde în ce etapă te prind acele sunete provocate de cadouri. Sunt oameni
care aleg să facă aceste lucruri pentru bani, deoarece acum există o mulțime de
astfel de metode prin care unii reușesc să își asigure un venit. Totodată,
multe persoane fac acest lucru doar pentru a atrage atenția, pentru a deveni
cunoscute.Un lucru este cert: nu este sănătos să faci acest lucru pe termen
lung, dar este o metodă prin care oamenii încearcă, pe orice cale, să se expună
și să atragă atenția publică“, adaugă medicul ieșean.
Regenerarea creierului poate fi afectată
Medicii
susțin că, pe termen lung, această activitate poate afecta nu doar calitatea
somnului, ci și viața cotidiană. Astfel, odihna este afectată, iar creierul,
care are nevoie de perioade neîntrerupte de somn, nu se poate reface.
,,Această activitate, să îi spunem așa, făcută
noapte de noapte, perturbă ciclul normal, odihna dar și regenerarea creierului,
care are nevoie de perioade neîntrerupte de somn. Somnul odihnitor ajută la
refacerea țesuturilor și celulelor. Poate fi distractiv o perioadă, dar când se
transformă într-un mod de a trăi poate deveni nociv și distrubator pentru
funcționarea persoanei respective. Să sperăm că aceste live-uri sunt doar o
modă trecătoare, așa cum au mai fost o mulțime de trenduri în anumite perioade“, mai spune dr. Ovidiu Alexinschi.
Medicul psihiatru mai arată că, în același timp, aceștia nu sunt
modele de urmat.
„Minorii, neformaţi, îi pot vedea drept model şi pot crede că
reuşesc să câştige bani dormind pe internet, fără muncă şi efort”, a
conchis dr. Ovidiu Alexinschi.
NPC-urile, o altă modă controversată
Live-urile
NPC, adică Non Playable Character, sunt un alt nou trend care ia amploare pe
platforma TikTok. Utilizatorii stau în direct pe aplicație ore întregi și imită
personaje din jocuri video. În România, sunt zeci de creatori de conținut care
au intrat în acest joc. Tendința aceasta poate duce la tulburări psihice, cred
specialiștii.
„Viața pe
internet, dependența de internet, utilizarea lui excesivă creează
monstruozități. Nu mă îndoiesc că sunt persoane a căror personalitate este cât
se poate de asimetrică, de patolocică, oameni care nu au niciun pic de critică
la ceea ce fac, la felul în care se expun, felul în care mimează, felul în care
silabisesc, solilocvează, sunt elemente care frizează patologicul”, spune medicul Maria Cristache, psihiatru din Buzău.
Zeci de creatori de conținut
din țara noastră obișnuiesc deja să intre în direct și să se comporte ca niște
personaje din jocuri video. Stau ore în șir live și, în funcție de cadourile pe
care le primesc, au câte o reacție.
Reacționează în funcție de cadourile primite
Atunci când repetă de exemplu
sintagma „Trandafir mirositor”, personajul nostru primește un cadou sub forma
unui sticker care înfățișează un trandafir. Când primește o înghețată, spune de
exemplu: „Mmm, ce înghețată bună, asta-i, cred, cu căpșună”. Printre cei care
joacă Non Playable Character, cea mai populară pare a fi rostirea sunetului
„Gheghe”, pe care îl reproduc atunci când primesc cadouri.
Un creator de conținut din
România, care are un cont pe TikTok cu 1,7 milioane de urmăritori, a vrut să
vadă câți bani se câștigă într-o astfel de expunere în direct. S-a comportat ca
un personaj din jocuri video timp de două ore, perioadă în care a avut constant
peste o mie de privitori. Dintre aceștia, o parte ofereau și cadouri, care se
transformă în bani. A câștigat în jur de 319 lei, pentru cele două ore de live.
„Sunt ferm convins că
sunt persoane mânate dorința de câștig rapid, fără prea multă muncă. Faptul că
recurg la asemenea expunere și că ajung să scoată sunete, onomatopee, uneori
care imită și regnul animal și elementele din natură, dar într-un mod bizar și
anormal, denotă faptul că această experiență pe internet, care se cheamă
TikTok, sau NPC, nu este decât o provocare în a cultiva elemente cât se poate
de anormale ce țin de structura psihicului uman”, este de părere psihiatrul Maria Cristache.
Citeste tot articolul
Sursa & Foto Credit- “adevarul.ro”
Știrile sunt preluate din google news de la ziare din Romania. Suntem un serviciu gratuit de indexare stiriilor. Informatiile si imaginile stirilor sunt exclusiv a ziarelor si site-urilor din care au fost preluate. Nu suntem raspunzatori pentru continutul lor. Daca doriti ca stirile dvs sa nu mai apara pe platforma noastra, contact: medialux85@gmail.com