200 km/h este o viteză care sună foarte bine când este vorba despre trenuri și ar fi grozav să avem și în România astfel de porțiuni. Au fost discuții și propuneri pe subiect, dar suntem foarte departe. De ce este de crezut că vom avea trenuri cu 200 km/h? Care este diferența dintre liniile pe care trenurile pot prinde 160 km/h și cele pe care pot atinge cu 40 km/h mai mult. Cât de mult diferă costurile?
Tren de viteza in CehiaFoto: Kaprik, Dreamstime.com
În România au fost câteva trenuri ce au atins 200 km/h, dar a fost vorba doar despre trenuri de test care au ajuns la această viteză pentru scurt timp, în centrul de testări de la Făurei sau între București și Câmpina. Viteza maximă atinsă de trenurile românești cu călători este de 160 km/h.
Costurile cresc fantastic de mult între 160 km/h și 200 km/h
În domeniul feroviar se spune că peste viteza de 160 km/h, la fiecare 10 km/h adăugați, costurile de exploatare se dublează, așa că la 200 km/h viteză comercială pute vorbi chiar și de costuri de exploatare de 7 – 8 ori mai mari.
La o linie convențională pe care trenurile pot atinge 200 km/h trebuie făcute verificări mai dese, trebuie sisteme de…
Citeste tot articolul
Sursa & Foto Credit- “economie.hotnews.ro”
Știrile sunt preluate din google news de la ziare din Romania. Suntem un serviciu gratuit de indexare stiriilor. Informatiile si imaginile stirilor sunt exclusiv a ziarelor si site-urilor din care au fost preluate. Nu suntem raspunzatori pentru continutul lor. Daca doriti ca stirile dvs sa nu mai apara pe platforma noastra, contact: medialux85@gmail.com