Traficom a declarat că interferențele observate în aviația actuală sunt cel mai probabil un efect secundar al măsurilor de protecție autoadoptate de Rusia pentru a preveni navigarea și controlul dronelor controlate de sistemul global de navigație prin satelit (GNSS) sau de frecvențele mobile.
Cu toate acestea, agenția finlandeză afirmă că este sigur să zboare către și dinspre Finlanda datorită navigației bazate pe inerție și altor alternative bazate pe navigația terestră – deși GPS rămâne “sursa principală de informații de navigare în aviație”.
Finnair a suspendat săptămâna aceasta zborurile către Tartu, Estonia, pentru o lună; guvernul estonian a anunțat intenția sa de a discuta problema cu partenerii săi din UE și NATO.
Un purtător de cuvânt al Ministerului de Externe estonian a declarat că Consiliul Atlanticului de Nord a făcut referire la recentele activități dăunătoare pe teritoriul aliatelor dictate de Operațiunile hibride ale Rusiei, cum ar fi interferențele cibernetice și electronice, sabotajul, actele de violență și campaniile de dezinformare care au afectat mai multe state membre ale NATO.
Călătoriile aeriene către și dinspre Finlanda rămân sigure, deși există probleme de interferență din partea Rusiei în aviație, iar Estonia și Finlanda își coordonează acțiunile pentru a face față situației.
Sursa: https://www.politico.eu/article/gps-jamming-is-a-side-effect-of-russian-military-activity-finnish-transport-agency-says/?utm_source=RSS_Feed&utm_medium=RSS&utm_campaign=RSS_Syndication