Toate aceste campanii au fost perturbate vineri, 29 noiembrie, a spus TikTok – între primul tur al alegerilor prezidențiale și votul parlamentar de duminică, 1 decembrie.
Două tentative au fost lansate direct din România, a declarat TikTok. O rețea de 78 de conturi cu 1.781 de urmăritori a încercat să promoveze ultranaționalistul și de extremă dreapta Călin Georgescu, iar o altă rețea de 12 conturi a încercat să susțină candidatul independent Mircea Geoană.
Rețelele erau “foarte, foarte mici” și lansate din România, având ca target publicul român, a declarat Brie Pegum, șefa globală a produselor TikTok pentru autenticitate și transparență.
Campania Sputnik a inclus 11 conturi cu aproape 140.000 de urmăritori. TikTok a declarat că eliminarea a făcut parte dintr-o acțiune obișnuită și nu neapărat legată de România. Sputnik a fost interzis pe platformă din cauza încercărilor de interferență, dar se creează în mod regulat noi conturi.
În septembrie, TikTok a întrerupt deja o rețea de 22 de conturi care încercau să vizeze publicul român cu dezinformare și să “promoveze narative critice la adresa guvernului actual din România”, a declarat compania la momentul respectiv.
TikTok este analizat pentru modul în care a gestionat primul tur al alegerilor prezidențiale din România, care a propulsat ultranaționalistul și de extremă dreapta Călin Georgescu la victorie, în parte datorită unei creșteri explozive târzii a numărului de vizualizări a conținutului său de pe TikTok.
Sursa: https://www.politico.eu/article/tiktok-removed-3-influence-campaigns-during-romania-elections-european-parliament/?utm_source=RSS_Feed&utm_medium=RSS&utm_campaign=RSS_Syndication