Urmarind tarifele mai mari impuse de UE pentru vehiculele electrice chineze, producatorii auto precum BYD, SAIC si Geely au crescut exporturile de vehicule hibride in Europa, in incercarea de a-si creste cota de piata europeana in acest fel. Aceasta schimbare vine ca raspuns la masurile comerciale restrictive adoptate de UE impotriva vehiculelor electrice chineze, care au afectat vanzarile acestor producatori.
In timp ce vehiculele electrice chineze sunt in continuare cotateacest sectoardeseverete, producatorii auto chinezi se adapteaza rapid, orientandu-se catre vehiculele hibride ca alternativa. Aceasta miscare este vizata atat la pastrarea cotei de piata in Europa, cat si la raspunsul adecvat la provocarile tarifare cu care se confrunta.
Aceasta mutare strategica ar putea fi un pas in directia buna pentru producatorii auto chinezi, permitandu-le sa isi extinda prezenta pe piata europeana si sa isi diversifice portofoliul de produse. In plus, acest lucru ar putea fi benefic si pentru consumatori, care ar avea acces la o gama mai larga de optiuni de vehicule hibride.
Totusi, este important de mentionat ca aceasta schimbare nu este fara obstacole, deoarece producatorii auto chinezi se confrunta cu o competitie acerba pe piata europeana din partea altor giganti auto precum Volkswagen sau Renault. De asemenea, incertitudinea legata de evolutia situatiei tarifare la nivel mondial ar putea afecta exporturile de vehicule hibride ale acestor producatori in viitor.
In concluzie, producatorii auto chinezi adapteaza rapid strategiile lor pentru a face fata noilor provocari tarifare impuse de UE, orientandu-se catre exporturile de vehicule hibride in Europa. Aceasta schimbare ar putea avea un impact pozitiv atat pentru producatori, cat si pentru consumatori, insa este important de urmarit evolutia situatiei pe termen lung.
Sursa: https://www.euronews.com/business/2024/12/06/chinese-car-makers-turn-to-hybrids-to-avoid-ev-tariffs-from-the-eu